ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ( Θ )
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΕΤΣΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τους νευροφυσιολογικούς μηχανισμούς και τις θεωρίες που αφορουν τη διαδικασία μάθησης και ελέγχου των κινήσεων έτσι ώστε να καταστούν αποτελεσματικοί προπονητές για την διδασκαλία αθλητικών δεξιοτήτων-τεχνικών στο άθλημα του ποδοσφαίρου.
ΛιγότεραΣκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τους νευροφυσιολογικούς μηχανισμούς και τις θεωρίες που αφορουν τη διαδικασία μάθησης και ελέγχου των κινήσεων έτσι ώστε να καταστούν αποτελεσματικοί προπονητές για την διδασκαλία αθλητικών δεξιοτήτων-τεχνικών στο άθλημα του ποδοσφαίρου.
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τους νευροφυσιολογικούς μηχανισμούς και τις θεωρίες που αφορουν τη διαδικασία μάθησης και ελέγχου των κινήσεων έτσι ώστε να καταστούν αποτελεσματικοί προπονητές για την διδασκαλία αθλητικών δεξιοτήτων-τεχνικών στο άθλημα του ποδοσφαίρου.
Σχολή - Τμήμα: ΔΗΜΟΣΙΟ ΙΕΚ ΣΙΝΔΟΥ » ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ Β ΕΞΑΜΗΝΟ
Θεματικές Ενότητες
https://repository.kallipos.gr/handle/11419/330
Το παραπάνω κεφάλαιο είναι μέρος του ελεύθερου Βιλίου των: Tzetzis, G., Lola, A. (2015). Introduction to Motor Learning and Development [Chapter]. In Tzetzis, G., Lola, A. 2015. Motor Learning and Development [Undergraduate textbook]. Athens: Kallipos, Open Academic Editions. chapter 1. http://hdl.handle.net/11419/330 Επικεντρωθείτε στις σελίδες 20 -24. Στα έγγραφα έχω ανεβάσει και τo 1ο power point που σας παρουσίασα |
Να θυμάστε τον ορισμό (είναι ερώτηση πιστοποίησης)
Κινητική Μάθηση:
Η διεργασία εκμάθησης που φέρει ως αποτέλεσμα την εκτέλεση επιδέξιων κινήσεων ή δεξιοτήτων (αθλητικών)
ή
Η διαδικασία απόκτησης και διατήρησης της ικανότητας εκτέλεσης επιδέξιων κινήσεων
ή
Η διαδικασία αφορά την εξάσκηση, που είναι το σύνολο των παρεμβάσεων (εξάσκησης) οι οποίες οδηγούν στην σχετικά μόνιμη αλλαγή μιας κατάστασης, ενός παραγόμενου αποτελέσματος ή μιας ικανότητας εκτέλεσης (αθλητικές δεξιότητες πχ πάσα πλασέ ή οδήγημα με το εσωτερικό)
https://repository.kallipos.gr/handle/11419/332
Βιβλίο των: Tzetzis, G., Lola, A. 2015. Stages of Learning. [Chapter]. In Tzetzis, G., Lola, A. 2015. Motor Learning and Development.
Στάδια της μάθησης. Επικεντρωθείτε στις σελίδες 41-45
Στο κεφάλαιο αυτό βασίζεται η εργασία του εξαμήνου
Ερώτηση για την πρόοδο:
Ποια είναι τα στάδια της μάθησης. Περιγράψτε 2 χαρακτηριστικά που έχει ο αθλούμενος σε κάθε στάδιο
https://physiart.com/2018/05/27/long-term-memory/
Μακρά Μνήμη
https://physiart.com/2018/05/02/working-memory/
Μνήμη εργασίας
Από τα παραπάνω και την παράδοση του μαθήματος θα βρείτε απάντηση στην ερώτηση πιστοποίησης:
Ποιά είναι τα είδη - στάδια της μνήμης;
Απάντηση: Βρίσκεται στην παράδοση του μαθήματος
Αναλύστε την Μικρή Μνήμη ή αλλιώς την Μνήμη Εργασίας
Είναι το είδος της μνήμης μέσω του οποίου εκτελείται η αθλητική δεξιότητα. Η δεξιότητα ανακαλείται από τον αποθηκευτικό χώρο της Μακρας μνήμης μεταφέρεται στη Μικρή μνήμης η Μνήμη Εργασίας και εκτελείται με αυτόνομο τρόπο.
https://repository.kallipos.gr/handle/11419/334
Το παραπάνω κεφάλαιο είναι μέρος του ελεύθερου Βιλίου των:
Tzetzis, G., Lola, A. (2015). Introduction to Motor Learning and Development [Chapter]. In Tzetzis, G., Lola, A. 2015. Motor Learning and Development [Undergraduate textbook]. Athens: Kallipos, Open Academic Editions.
Αναφέρεται στην ταξινόμηση των αθλητικών δεξιοτήτων
Από το κεφάλαιο αυτό θα βρείτε απάντηση στην ερώτηση πιστοποίησης:
Τι είναι οι δεξιότητες ανοιχτου τύπου;
Η απάντηση βρίσκεται στην παράδοση του μαθήματος
https://repository.kallipos.gr/handle/11419/331
Στο κεφάλαιο αυτό βρίσκονται οι απαντήσεις των παρακάτω ερωτήσεων της πιστοποίησης:
5. Τι είναι «διέγερση» και σε ποιο επίπεδο πρέπει να κυμαίνεται αυτή κατά την εκτέλεση των διαφόρων κινητικών επιδεξιοτήτων;
Απάντηση στη διαφάνεια 20 και 21
6. Τι είναι «αντίληψη» και ποια τα είδη της στην κινητική συμπεριφορά;
Απάντηση στη διαφάνεια 8
7. Πώς ορίζεται η ταχύτητα αντίληψης στην κινητική συμπεριφορά;
Τι είναι χρόνος αντίδρασης και από τι επηρεάζεται;
Απάντηση στη διαφάνεια 7 και 15
Εργασία στο Μάθημα της Κινητικής Μάθησης
Επιλέξτε μία απλή δεξιότητα στο ποδόσφαιρο:
-
Περιγράψτε την με χρήση σημείων κλειδιών (πολύ απλά)
-
Σύμφωνα με τη θεωρία των σταδίων μάθησης των Fitts και Posner (1967) αναφέρετε για κάθε στάδιο μάθησης: α) χαρακτηριστικά της κίνησης των ασκούμενων (2-3 χαρακτηριστικά) και 2-3 λάθη της δεξιότητας β) τις ενέργειες /οδηγίες/πληροφορίες/διορθώσεις του διδάσκοντα-προπονητή (2-3 στοιχεία).
Πληροφορίες θα βρείτε στο υλικό στη 2η ενότητα του μαθήματος (Στάδια της Μάθησης /στο κεφάλαιο του βιβλίου που παραθέτω και στην παρουσίαση της συγκεκριμένης διάλεξης)
https://repository.kallipos.gr/handle/11419/333
Το παραπάνω κεφάλαιο είναι μέρος του ελεύθερου Βιλίου των:
Tzetzis, G., Lola, A. (2015). Introduction to Motor Learning and Development [Chapter]. In Tzetzis, G., Lola, A. 2015. Motor Learning and Development [Undergraduate textbook]. Athens: Kallipos, Open Academic Editions.
Ερώτηση πιστοποίησης:
Ποιοι παράγοντες επιδρούν στην ανθρώπινη (αθλητική) απόδοση;
Απάντηση
1. Παράγοντες που σχετίζονται με τον αθλητή:
- Φυσικές Ικανότητες
- Αθλητικές δεξιότητες
- Συναισθηματικές δεξιότητες
2. Παράγοντες του περιβάλλοντος
- Καιρικές συνθήκες
- κατάσταση γηπέδου
- θεατές
- κ.ά.
Πιο αναλυτικά στην παράδοση του μαθήματος διαφάνεια 27
Την Πέμπτη 14/03/22 εξετάζεστε στην πρόοδο. Όπως σας έχω αναφέρει θα υπάρχουν ως ερωτήσεις οι ερωτήσεις πιστοποίησης των κεφαλαίων/ενοτήτων που παραδόθηκαν από τις οποίες θα επιλέξετε να απαντήσετε τις 5. Οι ερωτήσεις-απαντήσεις είναι αναρτημένες στα κεφάλαια του μαθήματος
https://repository.kallipos.gr/handle/11419/340
Το παραπάνω κεφάλαιο είναι μέρος του ελεύθερου Βιλίου των:
Tzetzis, G., Lola, A. (2015). Introduction to Motor Learning and Development [Chapter]. In Tzetzis, G., Lola, A. 2015. Motor Learning and Development [Undergraduate textbook]. Athens: Kallipos, Open Academic Editions.
Παρουσιάζονται οι παράγοντες που επιδρούν στην οργάνωση της εξάσκησης με σκοπό την επίτευξη των στόχων της.
Η παράδοση του μαθήματος βρίσκεται στο link:
https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=8876
Διάλεξη 11 Οργάνωση της εξάσκησης / Γιώργος Τζέτζης
https://repository.kallipos.gr/handle/11419/341
Το παραπάνω κεφάλαιο είναι μέρος του ελεύθερου Βιλίου των:
Tzetzis, G., Lola, A. (2015). Introduction to Motor Learning and Development [Chapter]. In Tzetzis, G., Lola, A. 2015. Motor Learning and Development [Undergraduate textbook]. Athens: Kallipos, Open Academic Editions.
και αναφέρεται στη σημασία της ανατροφοδότησης στη μάθηση,
Από το κεφάλαιο αυτό υπάρχουν 2 ερωτήσεις πιστοποίησης
Η παράδοση του μαθήματος βρίσκεται στο ελεύθερο link:
https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=8876
Διάλεξη: Επανατροφοδότηση του Γιώργο Τζέτζη
https://repository.kallipos.gr/handle/11419/1262
Από τη φαντασία στην πραγματικότητα: Νοερή απεικόνιση | |
Authors: | Theodorakis, Ioannis Zourbanos, Nikos Chatzigeorgiadis, Antonios |
Για την νοερή απεικόνιση επισκεφτείτε την παραπάνω ελεύθερη ιστοσελίδα
Υπάρχουν 4 ερωτήσεις για την νοερή απέικόνιση στην ποιστοποίηση:
8. Τι πρέπει να λάβουμε υπόψη μας όταν σχεδιάζουμε ένα πρόγραμμα «νοερής προπόνησης»;
9. Ποιος είναι ο σκοπός των προγραμμάτων νοερής προπόνησης;
10. Ποια πρέπει να είναι η χρονική διάρκεια μιας νοερής προπόνησης;
11. Ποια στιγμή κατά τη διάρκεια της ημέρας πρέπει να γίνεται η νοερή προπόνηση;
https://docplayer.gr/11098531-Kinitiki-symperifora-groyios-g-tzetzis-g-kai-hatzitaki-v-tmima-epistimis-fysikis-agogis-kai-athlitismoy-aristoteleio-panepistimio-thessalonikis.html
Στην παραπάνω ελεύθερη ιστοσελίδα θα ενημερωθείται για το Νευρικό σύστημα του ανθρώπου και πως επιδρά στην κινητική συμπεριφορά
Από το κεφάλαιο αυτό υπάρχουν 2 ερωτήσεις πιστοποίησης
12. Ποια είναι τα κέντρα παραγωγής και συντονισμού των κινήσεων και τι γνωρίζετε για τα βασικά γάγγλια;
Το κέντρο παραγωγής και συντονισμού των κινήσεων είναι ο εγκέφαλος, το στέλεχος, η παρεγκεφαλίδα και τα βασικά γάγγλια. Τα βασικά γάγγλια συμμετέχουν έμμεσα στον σχεδιασμό και την οργάνωση σύνθετων κινήσεων Συμμετέχουν στον έλεγχο σύνθετων εκουσίων κινήσεων του κορμού και άκρων που απαιτούν βουλητική έναρξη (ειδικά των αυτόνομων κινήσεων -τελικό στάδιο μάθησης), των κινήσεων των οφθαλμών, στον σχεδιασμό αυτόματων κινήσεων, σε σύνθετες προσαρμογές της στάσης και σε γνωστικές λειτουργίες που σχετίζονται με τον έλεγχο της κίνησης.
13. Ποιος είναι ο ρόλος του εγκεφαλικού φλοιού σε σχέση με τον έλεγχο των κινήσεων;
Ο εγκεφαλικός φλοιός με τους νευρώνες του που βρίσκεται στο μετωπιαίο λοβό είναι το κέντρο παραγωγής των εκούσιων κινήσεων και ο εγκεφαλικός φλοιός που βρίσκεται στην παρεγκεφαλίδα είναι το κέντρο ελέγχου και συντονισμού των κινήσεων των σκελετικών μυών, της διατήρησης του μυϊκού τόνου και της ισορροπίας.
Στο κεφάλαιο αυτό θα βρείτε πληροφορίες για την διαφοροποίση του όρου από την κινητική μάθηση και την σημασία της κινητικής ανάπτυξης στην αθλητική συμπεριφορά
Επισκεφτειτε την παρουσίαση του μαθήματος
Σας προωθώ τις ερωτήσεις που αφορούν τις εξετάσεις του εξαμήνου και αποτελούν επίσης και τις ερωτήσεις της Κινητικής Μάθησης που μπορεί να συναντήσετε στις εξετάσεις Πιστοποίησης. Όλη η θεωρία που μπορείτε να βασιστείτε για την προετοιμασία στις εξετάσεις είναι αναρτημένη στις ενότητες και στις παρουσιάσεις των μαθημάτων.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Κυριακή, 10 Απριλίου 2022