- Δημιουργήθηκε από Manos
Της Φυλλιώς Μουτάφη
Ας ξεκινήσουμε από τα πιο βασικά & απαραίτητα….
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟΝ ΔΕΚΤΗ. Δεν τον αφήνω στιγμή.
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΜΟΥ. Ο καθαρός όχι μόνο είναι καθαρός, αλλά και φαίνεται εφόσον είναι. Την καθαριότητά μου, την αισθάνεται ο δέκτης στο σύνολο. Χέρια πάντα πλύσιμο πριν και μετά από κάθε μάλαξη. Φροντίζω να έχω πάντα ένα αποσμητικό σώματος.
ΣΩΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ. Η πίεση γίνεται στο σώμα του δέκτη με όλο το βάρος μου και όχι μόνο με τα χέρια. Αυτό σημαίνει ότι μετακινώ ολόκληρο το σώμα. Η κίνησή μου να γίνεται από την «χάρα» (=κοιλιά, ορολογία σιάτσου) όχι μόνο κίνηση των χεριών.
ΑΙΣΘΗΣΗ ΧΟΡΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑ. Το σώμα μετακινείται ολόκληρο στις διάφορες ανατρίψεις, όσο χρειάζεται. Μπορώ να συντονιστώ με την μουσική και να βάζω κάποιο ρυθμό στο μασάζ μου. Το καλό μασάζ έχει την ροή του σώματός μου.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΧΕΡΙΩΝ. Φροντίζω να είναι ζεστά πριν αγγίξω τον πελάτη μου. Και φροντίζω για την ελαστικότητά τους με διατάσεις, τόσο για την προστασία μου από τενοντίτιδες, όσο και για την προετοιμασία τους πριν την μάλαξη.
ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΗ ΜΑΛΑΞΗ
Η ΠΡΟΘΕΣΗ. Η καλή πρόθεση προς τον δέκτη. Έχω καλή πρόθεση στο να τον βοηθήσω να ανακουφιστεί.
Η ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ. Το να είμαι συγκεντρωμένη στην ώρα της μάλαξης, δίνω το μέγιστο των ικανοτήτων μου στον δέκτη. Κατά την διάρκεια όλης της ημέρας, και φυσικά και κατά το μασάζ κάνω πολλές σκέψεις… Για να ζω την στιγμή μου, γυρνάω στην παρατήρηση του σώματός μου και του δέκτη ή ακόμα λέω το «Πάτερ Ημών» και ηρεμώ την ώρα της μάλαξης.
Η ΔΙΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ… Δεν υπάρχει συγκεκριμένο προκαθορισμένο πρόγραμμα, αλλά ανάλογα με τις ανάγκες του δέκτη προσφέρονται τα αντίστοιχα. Ακόμη και ο ίδιος άνθρωπος κάθε φορά θα αισθανθεί διαφορετικό πρόγραμμα μάλαξης πιθανότατα. Κάθε φορά, κάθε μασάζ με τον δέκτη μας, ακόμη και όταν είναι ο ίδιος δέκτης, μπορεί να είναι τελείως διαφορετικό, επειδή πρώτα εγώ, ανάλογα με την στιγμή είμαι διαφορετική καθώς και ο δέκτης. Μπορεί να έχω καλή διάθεση για π.χ., μπορεί και να μην έχω.
Ο Δέκτης αναγνωρίζει και δέχεται την διάθεσή μου. Σε τι κατάσταση βρίσκομαι. Πώς αντιμετωπίζω την περίπτωση, που δεν έχω καλή διάθεση, για παράδειγμα να κάνω στον συγκεκριμένο δέκτη μασάζ; Συγκεντρώνομαι στην στιγμή μου. Αυτό σημαίνει να αισθάνομαι το σώμα μου, την καρδιά μου, και ταυτόχρονα να αισθάνομαι το σώμα του δέκτη, που είναι για παράδειγμα σκληρό, που είναι «κορδόνι» κλπ… Όλα αυτά συγκεντρωτικά σημαίνει να ασκώ την αντικειμενική παρατήρησή μου χωρίς κρίση, για το αν μου ταιριάζει κάποιος ή όχι, χωρίς κρίση για το αν τον συμπαθώ ή όχι.
ΔΟΥΝΑΙ ΚΑΙ ΛΑΒΕΙΝ. Προσφέρω άγγιγμα, αλλά ταυτόχρονα δέχομαι και άγγιγμα. Προσφέρω πίεση, ταυτόχρονα δέχομαι και την αντίστοιχη πίεση στο σώμα μου. Υπάρχει δράση και αντίδραση. Αναγνωρίζω όσα προσφέρω και όσα δέχομαι. Πλησιάζω τον δέκτη με σεβασμό στις ανάγκες του, με τόση πίεση και πόνο μαζί, όσο δέχεται, έως εκεί που αρχίζει να αντιδράει το σώμα του.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΔΕΚΤΗ. Αφήνω τον δέκτη, όταν θέλει να εκφραστεί να μιλήσει, να τα βγάλει από μέσα του. Ως μασέρ, δεν χρειάζεται να μιλάω πολύ, αλλά μπορώ να συμμετέχω στο ελάχιστο δυνατόν, ώστε να ανοιχτεί ο δέκτης και να βγάλει τελικά όλα αυτά που έχει ανάγκη ο ίδιος να βγάλει από μέσα του. Αυτό από μόνο του θα τον χαλαρώσει και θα τον βοηθήσει στην αυτοΐασή του. Το μασάζ είναι ένα βοηθητικό στοιχείο (όπως και η γυμναστική και η διατροφή) που θα οδηγήσει τον δέκτη σε μία σχετική ευεξία, σε μία ανακούφιση από πόνους, σε μία ψυχολογική χαλάρωση. Θα τον κάνει να αισθανθεί καλύτερα. Η πραγματική όμως ίαση έρχεται διά της συνειδητοποίησης του καθενός από μόνος του, για όλα εκείνα τα πράγματα που έχει ανάγκη να αλλάξει, να ζήσει και να πράξει. Αυτό το κομμάτι χρειάζεται μόνος του να το δει. Επομένως, δεν μιλάω την ώρα της μάλαξης, αλλά είμαι καλή ακροάτρια και αν θέλει να εκφραστεί, να ανοιχτεί, είναι καλό.
ΦΩΝΗ. Ήρεμη και απαλή. Με φιλικό τόνο. Μιλάμε αργά.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΟΡΙΑ. Αν αισθανθώ ότι μία συμπεριφορά δεν μου αρέσει σε σημείο που να θέλω να διακόψω, χρειάζεται να διακόψω την συνεδρία.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ…
ΑΝΑΣΕΣ. Ο συντονισμός της ανάσας μου με τον ρυθμό, την πίεση και τις ανατρίψεις που ασκώ. Η ανάσα μου, μου δίνει ζωή την κάθε στιγμή. Συντονίζω την ανάσα μου, εκπνέω με την πίεση και τις ανατρίψεις, και έτσι οδηγούμαι στο να γίνει το μασάζ με σεβασμό προς τον δέκτη, με τον σωστό ρυθμό.
ΑΙΣΘΗΣΗ ΕΑΥΤΟΥ. Η παρατήρηση του δικού μου σώματος: την ανάσα μου, τον χτύπο της καρδιάς μου, την ροή του αίματός μου.. Ακόμη και τυχόν αλλαγές στο σώμα μου την ώρα της μάλαξης, όπως το πιο απλό: πόνους στα χέρια, σε τένοντες σφίξιμο, κάποια τάση στην σπονδυλική στήλη… Παρατηρώ και την στάση του σώματός μου. Χρειάζεται να είναι η κατάλληλη, ώστε και να προφυλάσσομαι, αλλά και η δύναμή μου να προέρχεται από το κέντρο του σώματός μου, την «χάρα».
ΑΙΣΘΗΣΗ ΔΕΚΤΗ. Η παρατήρηση του σώματος του δέκτη, χρησιμοποιώντας α) την αίσθηση της αφής για την διαφορά της υφής και των πτυχώσεων του σώματος, για την διαφορά της θερμοκρασίας από περιοχή σε περιοχή, β) την αίσθηση της όρασης, για τυχόν σημάδια, αλλαγή χρωματισμού, καθώς και η γ) ακοή και η δ) όσφρηση μπορεί να χρησιμεύσουν. Όλες οι αισθήσεις μου, με οδηγούν στο να αναγνωρίζω τις ανάγκες του δέκτη που αισθάνομαι εκείνη την δεδομένη στιγμή.
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΕΚΤΗ. Καλύπτω το σώμα του με πετσέτες και κουβερτούλες, φροντίζω για την ζεστασιά του και να αισθάνεται άνετα με χρήση μαξιλαριών και ξεκαλύπτω μόνο την περιοχή μάλαξης, η οποία και ξανακαλύπτεται μόλις τελειώσει η μάλαξή της.
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΗΡΕΜΙΑΣ: Δεν βιάζομαι στις κινήσεις μου, καλύτερα λιγοτεροι χειρισμοί με χαλαρωτική αίσθηση, παρά περισσότεροι και βιαστικοί. Προσέχω να μην είναι ποτέ και τα δύο χέρια στον αέρα, ούτε για δευτερόλεπτα.
ΠΟΝΟΣ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗΣ. Παρατηρώ όλα τα σημάδια ώστε να μην πονάει πολύ την ώρα του μασάζ. Ο πόνος πρέπει να είναι τόσος, ώστε να μην τον αντέχει απλά, αλλά να είναι ο «γλυκός» πόνος, να νιώθει ότι ανακουφίζεται, να νιώθει ότι φεύγει κάτι. Όταν ο πόνος στον δέκτη την ώρα του μασάζ είναι έντονος ώστε να σφίγγεται, δεν είναι τόσο αποτελεσματική η μάλαξη, καθώς στόχος της μάλαξης είναι να χαλαρώσουν οι μύες, και αν σφίγγονται οι μύες, έρχεται σε αντίθεση με τον αρχικό στόχο της μάλαξης. Πιέζω μέχρι εκεί που αρχίζω να αισθάνομαι την αντίδραση του σώματός του, και επί τόπου, εν τω βάθει, στην συγκεκριμένη περιοχή, αλλά και από άλλες συνολικές ενδείξεις.
ΚΟΙΛΙΑ. Αγγίζω με ιδιαίτερο σεβασμό. Αποφεύγω την μάλαξη στην κοιλιακή χώρα, εκτός από ιδιαίτερες περιπτώσεις. Τοποθετώ το δεξί χέρι του δέκτη επάνω στον ομφαλό του και πάνω από το χέρι του αγγίζω και εγώ και παίρνω αίσθηση.
ΔΙΑΤΑΣΕΙΣ. Κάποιες βασικές τις εφαρμόζω σχεδόν σε κάθε σουηδική μάλαξη. Άπλωμα αυχενικής μοίρας, πελματιαία κάμψη σε ύπτια θέση, πίεση ώμου προς τα κάτω… Οι διατάσεις είναι βασικό εργαλείο, που χρησιμοποιούνται μαζί με την μάλαξη στην συνεδρία ή και ταυτόχρονα με χειρισμούς μάλαξης. Οι διατάσεις απλώνουν καλύτερα τους μύες και αυξάνουν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα της μάλαξης.
ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ ΧΕΡΙΩΝ. Σε πρηνή θέση, τα χέρια είναι αφημένα κάτω, πρώτα τα ταλαντώνω και έτσι τα χαλαρώνω, δίνω την ευκαιρία στον δέκτη να αφήσει το βάρος τους σε εμένα, και κατόπιν τα ανεβάζω εγώ στο κρεβάτι μάλαξης στηρίζοντας όλο τον πήχυ του δέκτη με τον πήχυ μου.
ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΟΣ ΜΑΛΑΞΗΣ. Μεγάλες επιφάνειες μάλαξης, με βοηθούν στην χαλαρωτική μάλαξη, μικρές επιφάνειες χεριού (δάχτυλα, αγκώνας) οδηγούν στην εν τω βάθει και πιο επίπονη μάλαξη.
ΓΩΝΙΑ ΜΑΛΑΞΗΣ. Όσο πιο κάθετη γωνία μάλαξης, τόσο πιο εν τω βάθει και επίπονη μάλαξη, όσο πιο οριζόντια, τόσο πιο επιφανειακή μάλαξη, χαλαρωτική.
ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΛΑΔΙΟΥ. Όσο πιο λίγο λάδι, τόσο πιο έντονη ανάτριψη, επίπονη μάλαξη και έλλειψη ολίσθησης και όσο αρκετά περισσότερο, τόσο περισσότερο γλιστράει το χέρι και μειώνεται η ανάτριψη και γίνεται πιο χαλαρωτική. Η ποσότητα του λαδιού χρειάζεται να είναι τόση όση. Ούτε λίγη και έτσι δεν θα γλιστράει το χέρι, αλλά ούτε και πολύ γιατί και δεν μπορώ να κάνω σωστή ανάτριψη, αλλά και ο δέκτης αισθάνεται άσχημα από την έντονη λαδίλα.
ΑΡΧΙΚΕΣ ΟΛΙΣΘΗΣΕΙΣ. Την αρχική επάλειψη του λαδιού στην περιοχή μάλαξης, την κάνω και αυτή με ρυθμό με κάποια χαλαρωτική ιεροτελεστία, ακόμη και η επάλειψη θα μας δώσει τις πρώτες εικόνες και δεν γίνεται βιαστικά. Η επάλειψη δίνει και στον δέκτη την πρώτη αίσθηση μας.
ΡΟΗ ΓΥΡΩ ΑΠΟ Σ.Σ. Δεν τέμνω την σπονδυλική στήλη, περνάω κυκλικά γύρω από το κεφάλι ή γύρω από το τέλος της σπονδυλικής στήλης. Την διαπερνώ, χωρίς να πιέζω, μόνο για συγκεκριμένους χειρισμούς.
ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΜΑΛΑΞΗΣ: Πατούσες, Κεφάλι, Αυχένας. Τα σημεία αυτά τα αγγίζω έστω σε κάθε μάλαξη, δίνοντας αίσθηση ολιστικής μάλαξης στον πελάτη, ακόμη και όταν κάνω μόνο πλάτη. Ενώ όταν μαλάσσω την πατούσα, φέρνω εικόνες ρεφλεξολογίας, ώστε να γνωρίζω που πιέζω.
ΑΡΧΉ ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΛΑΞΗΣ: Ξεκινώ και κλείνω την μάλαξή μου με πιέσεις πάνω από την πετσέτα ή και τα ρούχα.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Αν συνοψίσω τις αρχές μου σε λίγες λέξεις αυτές είναι:
ΑΝΑΣΑ – ΑΓΓΙΓΜΑ – ΑΙΣΘΗΣΗ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ – ΣΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ